Prva pomoći osobi u hipoglikemiji

Autor: SP 18.01.2020.

Kako reagirati kada osjetimo prve znakove hipoglikemije, a kako nam osobe iz okoline mogu biti od pomoći? Koliko je glukagen bitan u hipoglikemiji?

Prva pomoći osobi u hipoglikemiji

U nekim situacijama može se dogoditi da je u krvi veća količina inzulina, a premalo glukoze. Tada inzulin unosi svu glukozu u stanice i za posljedicu ima snižavanje razine šećera (glukoze) u krvi - odnosno hipoglikemiju.

Prvi znakovi hipoglikemije mogu se osjetiti prije nego dođe do ovoga stanja, odnosno ispod 3 mmol/L. Pritom je važno brzo reagirati, uzeti primjerice bombon s grožđanim šećereom, pola jabuke ili čašu soka od naranče ili jabuke.

 

 

"Najčešći razlog zašto može nastati hipoglikemija kod osoba koje uzimaju inzulin je prevelika količina inzulina. Međutim, isto tako hipoglikemiju mogu uzrokovati i lijekovi za liječenje šećerne bolesti tipa 2 pogotovo u starijoj dobi ako dođe do preskakanja obroka", kaže doc.dr.sc. Gorana Mirošević, subspecijalistkinja endokrinologije i dijabetologije.

Poslušajte savjete u našem novom videu!